Op veerpont in Veen en Brakel kan gepind blijven worden

17 jul 2023, 20:07 Nieuws
download 134738 s1000x1000
Jurgen Versteeg
Afgelopen week liet Riveer weten dat ze vanaf 8 augustus hun nieuwe app voor tickets introduceren. Dat riep veel reacties op. Zij waarderen de hoge mate van betrokkenheid en willen daarom de nieuwe werkwijze beter uitleggen.
De meeste reizigers kopen al een ticket vooraf. Wat nieuw is, is dat men dit vanaf 8 augustus nog makkelijker kan doen op hun telefoon of via de website. Dit kan snel en simpel vooraf thuis, maar ook met een smartphone als men moet wachten op de kade. Daar kan je een QR-code scannen met hun mobiel en een kaartje regelen. Je ontvangt direct een ticket waarmee men aan boord kan. Hiermee wordt betalen aan boord via pin overbodig, aangezien de betaling direct online plaatsvindt.
Passagiers die hulp nodig hebben bij de aanschaf van een ticket worden altijd geholpen. Zij kunnen terecht bij een servicemedewerker (op de kade of aan boord), even binnenlopen bij het havenkantoor of bellen voor meer informatie en uitleg. Op deze manier helpt het bedrijf iedereen altijd verder.
Vanaf 8 augustus is het nieuwe systeem online. Riveer neemt de tijd die nodig is om de nieuwe app te introduceren. Servicemedewerkers leggen uit hoe het werkt of helpen bij de aanschaf online voor wie dat prettig vindt. Ze stimuleren de nieuwe manier van ticketverkoop, maar de pinbetaling blijft ook beschikbaar zodat reizigers kunnen wennen.
Op de veerverbinding van Aalst en Brakel blijft een kaartje kopen via pin mogelijk. De nieuwe werkwijze wordt vooral toegepast bij de nieuwe elektrische veerboten. Die worden bemand door een schipper. Deze kan zelfstandig aan- en afmeren en passagiers kunnen zelf aan boord komen.
Ook op de website van Riveer leggen ze straks stap voor stap uit hoe het werkt, zodat iedereen met hun vertrouwde service aan de overkant kan komen.